8,5 тис. столичних дітей з особливими освітніми потребами отримали підтримку в інклюзивно-ресурсних центрах

Це в півтора раза більше, ніж 2013 року.
У 2024 році фахівці інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) провели комплексну оцінку розвитку 8,5 тис. дітей, щоб визначити їхні освітні потреби та розробити індивідуальні програми корекції. Це в півтора раза більше, ніж у 2023-му. Про це повідомив заступник голови КМДА Валентин Мондриївський.
«Фахівці інклюзивно-ресурсних центрів Києва торік провели комплексну оцінку розвитку 8,5 тис. дітей. Така оцінка — перший крок до визначення освітніх потреб дитини та розроблення індивідуальної програми корекції. Важливо, що 30% дітей — це внутрішньо переміщені особи або не кияни. Щороку ми спостерігаємо зростання кількості дітей, які потребують освітнього супроводу: у 2022-му — понад 4,5 тис., у 2023 році — 5,5 тис. І Київ відповідає на цей виклик», — наголосив Валентин Мондриївський.


За його словами, торік у мережі ІРЦ Києва діти отримали понад 32 тис. психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
Наразі працюють 14 інклюзивно-ресурсних центрів та 3 філії з безпечним та інклюзивним освітнім середовищем. У закладах діти отримують послуги логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, практичних психологів, відвідують заняття з лікувальної фізкультури, сенсорні кімнати тощо.
«Міська влада системно розвиває освіту в напрямі інклюзивності — збільшує фінансування, створює комфортний простір для дітей та покращує якість роботи фахівців. Спеціалісти працюють не лише з дітьми, а й допомагають батькам та супроводжують педагогів у школах. Однак виклики залишаються. Бракує кваліфікованих кадрів: наразі у столиці працює понад 1 700 асистентів учителів, що становить лише 80% від необхідної кількості. Також зі 194 дітей, яким потрібен постійний супровід асистента дитини, мають його лише 45%», — зазначив Валентин Мондриївський.
Він повідомив, що у 301 школі Києва вже діє 2 167 інклюзивних класів, у яких навчається 3 708 дітей з особливими освітніми потребами.
«Щороку зростає кількість дітей із психічними та ментальними порушеннями, і це виклик, на який необхідно реагувати системно. Тому Київ не лише розвиває спеціальний освітній супровід, а й активно впроваджує програми для попередження інвалідності у дітей. Спільно з ЮНІСЕФ ми реалізуємо проєкт раннього втручання, який допомагає родинам ще на перших етапах — коли існує ризик народження дитини з інвалідністю або її розвитку в майбутньому. Окрім того, місто розвиває мережу соціально-реабілітаційних центрів, де діти отримують комплексну підтримку. Ми працюємо над тим, щоб кожна дитина мала безбар’єрний доступ до необхідної допомоги та могла повною мірою інтегруватися в суспільство», — наголосила заступниця голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Марина Хонда.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»