Архітектор проєкту паркінгу на Прирічній запевняє, що підтоплень не буде

Фото з відкритих джерел
Фото з відкритих джерел

Проєкт врахує всі особливості ландшафту.

Паркінг на Прирічній збудують на відмітках, що на 1,5 метра вище за максимальний прогнозований рівень водопілля. «Вечірній Київ» поспілкувався з автором проєкту.

Навіть вранці робочого дня у дворах на проспекті Володимира Івасюка, окрім численних машин місцевих мешканців, які виїжджають або заїжджають, паркуються сотні киян, що прагнуть потрапити у знамениті Оболонські парки. Й кожен намагається якомога ближче до парку залишити своє авто. Місцеві мешканці змушені закриватися від «чужих» машин шлагбаумами, писати на асфальті «Не паркуватися. Виїзд».

Тому нині киян закликають підтримати ініціативу, яка вирішить питання паркування у популярній локації, можна за посиланням. Залишилося зібрати близько 1000 підписів.

З Артемом Хребетом ми говоримо про проблему, коли він, людина з інвалідністю першої групи на двох протезах залишає свою машину біля «Сільпо» й намагається пройти до зони відпочинку біля води.

«Знаю, що одні говорять: парковка має бути на проспекті Івасюка, наприклад, біля Інституту гідробіології. Інші виступають за те, щоб паркінг спорудити на вулиці Прирічній. Люди, які підтримують спорудження паркінгу на проспекті Івасюка, не замислюються над тим, що таким як я, людям з інвалідністю, а, на жаль, через війну нас стає все більше, дуже важко доходити до зони відпочинку», — говорить Артем Хребет, учасник російсько-української війни, який з перших днів вторгнення захищав Батьківщину, був поранений, має два протези.

«От тут, на проспекті Івасюка дуже високі бордюри, вибоїни на тротуарі, складно рухатися. Я рік пересувався на кріслі колісному, знаю, як важко дістатися будь-куди. Тим більше спуститися по сходах, які, зокрема, ведуть до парку «Наталка». Або переїжджати бордюри. Але я теж хочу відпочивати з сім’єю у цьому парку, щоб моя дитина спокійно й безпечно перебувала у зоні рекреації й мала змогу потрапити в укриття під час повітряної тривоги.

Тому паркінг на Прирічній з системою інклюзії я б радо вітав. Це дасть можливість почувати себе у безпеці, спокійно пересуватися за допомогою ліфтів та пандусів на спортивні майданчики, пляж, променадну частину. Для мене особисто заняття спортом дали другий потужний подих жити, реінтегруватися у мирне життя», — говорить Артем Хребет.

На спуску з берегоукріплювальної споруди на вулиці Прирічній молода мама з дитячим візочком маневрувала між автівками, щоби потрапити на Оболонський острів з північної сторони.

«Для мене було б дуже зручно, щоб тут був паркінг, бо я зазвичай часто приїжджаю сюди гуляти з дитиною. А зараз найближча стоянка дуже далеко й не завжди там є місця. Й з коляскою з дитиною сюди йти немало. Крім того, тут такий спуск, по-якому постійно їдуть автівки. Якби тут був паркінг, він став би в пригоді: можна було б приїхати на авто, дістати коляску й спокійно йти гуляти», — сказала «Вечірньому Києву» пані Вікторія.

Олексій Вовк — організатор спортивних змагань «Спартан Юкрейн» (забіги з перешкодами» і капітан спортивного комьюніті «Характер») також висловив свою думку на цю тему:

«Це чудове місце для спорту й об’єднання людей, пропаганди здорового способу життя й допомоги в реабілітації пораненим військовим. Наразі я, як організатор, бачу необхідність єдиної паркувальної зони поряд з такою потужною спортивно-рекреаційною зоною. А укриття — це перше, що необхідно для проведення тренувань та змагань й зібрання великої групи людей. В останніх забігах у нас брали участь близько 2 тисяч учасників, ми зібрали 3,2 мільйона гривень для купівлі 200 fpv-дронів для ГУР. Друге, що необхідно — це парковка. Людям треба десь поставити авто, вивантажити необхідне приладдя, ту саму воду, а не шукати собі місце у сусідніх дворах й тягнути на собі вантаж до місця змагань», — говорить Олексій Вовк.

Він наголошує, що у двох останніх змаганнях проводили забіги й пара-рейс для людей з пораненнями та інвалідністю.

«Таким учасникам необхідно максимально близько під’їхати до локації. Тому ми дуже підтримуємо облаштувати паркінгу», — говорить Вовк.

Руслан Клименко, організатор спільноти та змагань Dyka gonka (забігів з перешкодами для допомоги ЗСУ), також поділився своїми думками щодо зручностей у великій зоні рекреації на Оболоні.

«На Оболонському острові ми неодноразово проводили тренування й змагання. Стикнулися з проблемою — привезти обладнання, шукати місце паркування у дворах, а потім все майно переносити вручну на велику відстань. Це доволі тяжко, особливо перед складними змаганнями на результат. У нас величезна «Дика родина», багато хто живе на Оболоні й від них неодноразово чув, що коли відкрили міст-Хвилю «Азова» на острів, кількість відвідувачів збільшилася на сотні тисяч.

Наші з команди паркуються у дворах будинків розуміючи, що це для місцевих жителів створює великі незручності. Але що ж робити? Хочу наголосити: будь-який розвиток території обов’язково прораховується фахівцями, не виняток і розвиток рекреації на Оболонському острові. Нажаль, бачу у соцмережах багато неправдивої інформації про паркінг, що він щось порушить. Думаю, що «дискваліфіковані» люди розповідають про це», — говорить пан Руслан.

Він додає: «Якщо мої хлопці з інвалідністю стануть десь у дворі й почнуть рухатися до місця тренувань — то це відніме багато сил та часу. У нас багато військових бере участь у тренуваннях та змаганнях. До нас тягнуться ветерани з різними ступенями інвалідності й нам є що їм запропонувати й як їх реабілітувати та повернути у соціум. А тут раптом стикаємося з такими елементарними проблемами як протистояння у громаді. Думаю, все ж таки здоровий глузд переможе, й проблему з паркінгом буде вирішено на користь всієї громади, а не місцевого егоїзму. Наголошу: коли військові відчувають, що на кожному етапі про них дбають, то це додає мотивації в житті, сил, енергії. А постійна боротьба з дрібними побутовими труднощами виснажує дуже сильно. Тому маємо дбати про всіх».

Що ж насправді пропонується у проєкті паркінгу на Прирічній?

Про проєктантів. Розповідає головний архітектор проєкту Ігор Петров, на особистому рахунку якого понад 45 успішно реалізованих проєктів. Він працює в архітектурно-проєктувальній компанії — ТОВ «Project building», яка звела у столиці понад 30 відомих сучасних комплексів. Він мешканець вулиці Північної, часто відвідує Парк «Наталка» й бачить у вихідні дні ситуацію з паркуванням біля зони рекреації.

Перш за все, головний архітектор проєкту наголосив, що він несе персональну відповідальність, згідно із чинного законодавства, за надійність майбутньої споруди, гарантія на яку за державно-будівельними нормами — 100 років. Проєкт готовий пройти державну експертизу. Він проводитиме й авторський нагляд за будівництвом. Разом із замовником будівництва для споруди проєктанти задекларують у тендерних документах всю номенклатуру і якість необхідних сучасних матеріалів для будівництва паркінгу.

Ігор Петров

«Над створенням проєкту паркінгу працював колектив — 15 досвідчених інженерів, які працюють у столиці понад 20 років й у них на рахунку створення до 40 об’єктів — паркінгів й житлових комплексів, відновлення багатоповерхівок після рашистських обстрілів. Наприклад, на вулиці Крушельницької на Харківському масиві відновлювали 16-поверхівку», — розповідає Ігор Петров.

Він підкреслює: через будівництво паркінгу колапсу із його затопленням весняним водопіллям не буде. Навпаки, він «забере» з оболонських дворів заїжджі автівки, дасть прихисток під час повітряних тривог понад двом тисячам людей, адже це буде споруда подвійного призначення.

Що буде з бетонною берегоукріпною спорудою? За словами Ігоря Петрова — нічого не буде. Бетонні плити ніхто зрушувати з місця не планував.

«Демонтувати їх не будуть, а засиплють ґрунтом на ширину майже 18 метрів й вирівняють від нижньої відмітки до відмітки вулиці Прирічної. І на цій насипній ділянці довжиною у 350 метрів зроблять прогулянкову зелену зону з дитячими майданчиками — новий сквер для місцевих мешканців.

Паркінг запроєктований двоярусним, що дозволяє зробити висота самої бетонної берегоукріпної споруди.

«На сьогодні відмітка під бетонною берегоукріпною спорудою — 92, 5 метра. Рівень першого (нижнього) рівня паркінгу запроєктовано підняти до відмітки 94 — це найвища прогнозована відмітка для паводків в районі Києва без врахування техногенних катастроф на Дніпрі. Іншими словами — робитимемо насип висотою півтора метра. Тобто перший рівень паркінгу буде на півтора метра вищий за нинішнього ґрунту. Тому вода не зможе затопити споруду.

Технічні рішення від підтоплення. Під фундаментом паркінгу буде суцільна гідроізоляція, сучасними гідроізоляційними матеріалами захищатимуть й вертикальні стіни на висоту 2,5 метри.

«Це визначено в проєкті. Тому води в паркінгу не має бути. Суцільна захисна бетонна стіна товщиною 350 міліметрів проєктом також передбачена. Її запроєктували на нижньому рівні паркінгу й вона стане захистом від води й від повітряних атак ворога з осколками, адже це споруда подвійного призначення», — говорить Ігор Петров.

Паркінг з усіма вигодами. Тут буде вантажно-пасажирський ліфт, витримані всі вимоги до інклюзії. Передбачені великі вбиральні на 30 кабінок, дитяча кімната з пеленальним столом. У паркінгу зможуть переховуватися майже 2200 людей, адже загальна площа укриття розрахована за державними будівельними нормами. Передбачені вентиляційні та дизель-генераторні камери, допоміжні приміщення.

На самій покрівлі паркінгу запроєктовані дитячі та спортивні майданчики. В’їзд-виїзд з паркінгу та сходи будуть з вулиці посередині цього об’єкту.

«Головне в цьому паркінгу, що це споруда подвійного призначення — укриття для мешканців та гостей зон рекреації, яких так не вистачає в зонах відпочинку біля води», — сказав пан Ігор.

За словами Ігоря Петрова, надалі планується благоустрій всієї прилеглої території й зручного переходу до Оболонського острова. Він бачить цю територію як зону спорту для всіх, особливо для людей старшого віку.

«В усій Європі функціонують такі спортмайданчики. Це особливі тренажери для спини, рук, ніг… На Оболонському острові таких снарядів не більше шести. Варто встановити їх 20 — 25 штук. Коли літня людина прогулюється, могла б займатися й на тренажерах. Інклюзивні майданчики для маломобільних також мають бути у великій кількості», — резюмував Ігор Петров.

Нагадаємо, минулого року Київрада надала «Житлоінвестбуд-УКБ» у постійне користування земельну ділянку площею 1,7 га для будівництва підземно-надземного паркінгу подвійного призначення на вулиці Прирічній.

Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»