Кличко заявив про маніпуляції прокуратури щодо руйнувань тунелю на «синій» гілці метро

Фото: Автострада
Фото: Автострада

Науковці підтверджують, що саме проєктна документація містить неякісні проєктні рішення.

У Київській міській прокуратурі заявили, що за результатами комісійної будівельно-технічної експертизи зроблено висновки, що технічною причиною руйнування тунелю метро між станціями «Деміївська» та «Либідська» стала його неналежна експлуатація.

Мер Києві Віталій Кличко прокоментував заяву, наголосивши, що на етапі проєктування конструкції тунелю між цими станціями були допущені помилки та грубі порушення під час будівництва цієї ділянки. І це підтверджують результати експертизи, які отримала міська влада.

За його словами, згідно з результатами причинами руйнування тунелю є:

  • неякісне будівництво тунелю з порушенням монтажу кілець;
  • тунельна оправа розрахована на значно нижчий рівень ґрунтових вод;
  • нижня частина тунелю частково складена зі стінових блоків. Але мають бути посилені блоки, оскільки основне навантаження саме знизу;
  • відсутність хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю, що підтверджено лабораторним дослідженням.

«Від правоохоронців відсутня будь-яка інформація про проведення таких лабораторних досліджень ґрунтів. Науковці підтверджують, що саме проєктна документація містить неякісні проєктні рішення. А під час будівництва неякісно спорудили конструкцію тунелю цієї ділянки.

Водночас експерти підтверджують, що всі необхідні регламентні роботи з утримання та експлуатації перегінного тунелю виконувалась у повному обсязі», — додав Віталій Кличко.

Міський голова підкреслив, що міська влада наполягає на неупередженому розслідуванні. І з усіма отриманими експертними висновками звертатиметься до суду.

«Зазначу, як би не заважали й не тиснули, ми робимо все, щоб до початку осені закінчити ремонт ділянки. Роботи там тривають цілодобово», — підсумував Кличко.

***

8 грудня із міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелю вимушено зупинили рух поїздів на ділянці синьої гілки метро між станціями «Теремки» — «Деміївська».

У КМДА поінформували, що за попередніми розрахунками, відновлювальні роботи триватимуть близько 6 місяців та проводитимуться на поверхні землі. За цей час фахівці планують провести необхідні обстеження та дослідження. І потому стабілізувати конструкції та провести відновлювальні роботи.

За словами Кандибора, якби не припинили рух поїздів метро в Києві, то могли бути жертви.

Того ж дня, 8 грудня, від станції метро «Теремки» до станції «Либідська» організували рух наземного транспорту, що дублює маршрути закритих станцій метро.

13 грудня між станціями метро «Теремки-Деміївська» запрацював«човниковий» рух. Поїзди курсують з інтервалом до 20-ти хвилин, у залежності від напрямку руху.

14 грудня за ініціативи мера столиці Віталія Кличка Київрада ухвалила рішення про те, щоб пасажири метро не переплачували за вимушену пересадку на наземний транспорт на станції «Либідська». Відтак киянам компенсують поїздки через закриті станції «синьої» гілки метро.

Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»