Зоопарківський паркінг за три роки приніс 45 мільйонів гривень: чи окупився він

«Зоопаркінг». Фото: Олексій Самсонов
«Зоопаркінг». Фото: Олексій Самсонов

Паркінг на 435 місць пропонує зручне паркування для відвідувачів зоопарку, а також додатковий вхід до зоопарку для піших відвідувачів. Він обладнаний ліфтами та пандусами для людей з інвалідністю.

Київський «Зоопаркінг», розташований на проспекті Перемоги, 32 у Шевченківському районі, протягом 2021-2023 років заробив на продажі квитків у касах паркінгу 44,9 млн гривень. Про це йдеться у відповіді Управління інформаційної політики та доступу до публічної інформації КМДА на запит «Вечірнього Києва».

Паркінг почав працювати у вересні 2020 року. Фактична вартість будівництва склала 210 мільйонів гривень.

Нині багаторівневий критий паркінг забезпечує:

  • якісний сервіс для відвідувачів зоопарку на власних автомобілях, мікроавтобусах та автобусах (є додатковий облаштований майданчик при паркінгу);
  • додатковий зручний вхід із додатковими касами до зоопарку для піших відвідувачів, що прибувають зі сторони вул. Дегтярівської;
  • розвантаження мікрорайону навколо зоопарку від хаотично припаркованих автомобілів.

Через нього у зоопарк можуть вільно заходити люди на кріслах колісних та інші маломобільні групи населення, незалежно від наявності автомобіля. Для них у паркінгу працюють три ліфти, створені плавні переходи між рівнями та однорівневі входи та виходи.

Його цілорічно використовують як відвідувачі зоопарку, так і інші користувачі.

Найбільша завантаженість припадає на теплий сезон. У цей період паркінг може обслуговувати до 1250 автомобілів в окремі дні при 435 паркомісцях.

Найбільшим попитом паркінг користувався у 2021 році, але і після повномасштабного вторгнення почав стрімко повертатися до довоєнних показників. Наведемо статистику, яку нам надали в Управлінні інформаційної політики та доступу до публічної інформації КМДА:

2021 рік:

  • паркінгом скористались 166,4 тисячі відвідувачів, пропустили 65,7 тисячі автомобілів;
  • продали квитків на 15,4 мільйона гривень, сплатили за паркування 4,7 мільйона гривень;
  • зарплата співробітників склала 4,5 мільйони гривень, частина цієї суми (приблизно 1/4–1/5) не належить до витрат на паркінг;
  • інші витрати відділу склали 0,5 мільйона гривень.

2022 рік:

  • пропустили 33,9 тисячі автомобілів;
  • у паркінгу оплатили 86,4 тисячі квитків на 9,2 мільйона гривень та сплатили за паркування 2,7 мільйона гривень;
  • зарплата співробітників склала 3,9 мільйона гривень, частина цієї суми не належить до витрат на паркінг;
  • інші витрати відділу склали 0,3 мільйона гривень.

2023 рік:

  • пропустили 63,3 тисячі автомобілів;
  • у паркінгу оплатили 125,0 тисяч квитків на 20,3 мільйона гривень та сплатили за паркування 6,2 мільйона гривень;
  • зарплата співробітників склала 3,7 мільйона гривень, частина цієї суми не належить до витрат на паркінг;
  • інші витрати відділу склали 0,5 мільйона гривень.

«Багаторівневий паркінг не є окремим господарським об’єктом. Тому не зовсім коректно виокремлювати його доходи і витрати, адже, наприклад, паркінг містить санвузли та кімнату догляду за дитиною для всіх гостей, що перебувають на території зоопарку. Персонал паркінгу задіяний у загальній роботі зоопарку, тож фонд заробітної плати його співробітників частково не стосується витрат на обслуговування паркінгу», — відповіла начальниця Управління інформаційної політики та доступу до публічної інформації Катерина Баранова.

За оцінками КП «Київський зоопарк», завдяки паркінгу загальна кількість відвідувачів зоопарку зросла на 10–15%. Це до 6,2 млн грн прямого доходу паркінгу (каси паркінгу) додає близько 10 млн грн додаткових доходів зоопарку (квитки, придбані онлайн, через партнерів та в інших касах) щорічно.

Наразі вартість паркування за одне відвідування в період роботи зоопарку становить 100 грн у будні та 120 грн у вихідні дні.

Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»