Чому ремонтують Північний міст: пояснюють фахівці
Ремонт зроблять для продовження терміну експлуатації і безпечного користування мостом.
Про плани з ремонту переправ через Дніпро говоримо з генеральним директором КК «Київавтодор» Олександром Федоренком.
— Чому потрібен був ремонт Північного мосту? Наскільки підвищиться його надійність?
— Північний міст через Дніпро, збудований 1976 року, має довжину 820 погонних метрів та ширину 31 метр. З часу запуску в експлуатацію споруда капітально жодного разу не ремонтувалася. Звісно, сьогодні міст потребує капітального ремонту. Але підкреслю, що міст не аварійний на сьогодні.
Нагадаю, цей міст проєктувався й будувався тоді, коли інтенсивність руху вираховували у 10 тисяч авто на добу, будували з перспективою росту трафіку до 50 тисяч авто на добу. А сьогодні маємо 120 — 150 тисяч. І нині силами нашого підприємства КП «Київавтошляхміст» розпочали роботи з поточного середнього ремонту.
— Які основні проблеми Північного мосту та інших столичних мостів? Чи можна їх узагальнити?
— Проблеми не тільки Північного моста, а й в цілому всіх мостів, що збудовані 30 і більше років тому, — зношеність та руйнування гідроізоляції, деформаційних швів, що призводить до протікання води крізь дорожнє та мостове полотно й потрапляння її на нижчі конструкції — опорні частини, ригелі, опори, балки.
— Розкажіть детально, які роботи плануються на Північному мосту?
— Власними силами плануємо поступово, за два — три роки, при стабільному фінансуванні, замінити повністю дорожнє полотно разом з мостовим полотном, або його ремонтом. Маємо зняти старий асфальт, влаштувати сучасну гідроізоляцію та покласти новий асфальт. Взагалі Північний міст потрібно ремонтувати комплексно. Не тільки дорожню частину, а й тротуари та консолі, металеву конструкцію прогонової будови.
Ми розпочали роботи в межах виділених коштів. Максимально будемо займатися проїзною частиною, й це дозволить підвищити надійність експлуатації мосту до початку капітального ремонту.
— Що дають такі ремонти на практиці? Можете навести приклад?
— Візьмемо, до прикладу, міст Патона. У 2016 році ми там зробили поточний ремонт, нову гідроізоляцію, відремонтували монолітну плиту й поклали два шари асфальтобетону. На сьогодні особливих питань до дорожнього покриття там немає. Тільки зараз розпочинається дрібний ямковий ремонт.
А на Південному мості замінили всі деформаційні шви, що зменшило динамічні навантаження на нижні несучі конструкції, та відвели воду з дороги.
— А який стан справ із завершенням ремонту мосту через Десенку?
— Ми у 2022 — 2023 роках виконували ремонт мосту через річку Десенка. Це складова Північного мостового переходу. Якщо буде фінансування, цього року повністю зможемо завершити роботи по ремонту дорожнього покриття проїзної частини. Це також збільшить експлуатаційну спроможність мосту ще на років 10, до капітального ремонту. Роботи також виконували в рамках поточного ремонту силами КП «Київавтошляхміст».
— Чи слідкує Київавтодор за підводною частиною столичних мостів?
— Систематично перевіряємо стан підводної частини наших позакласних мостів через Дніпро. Зараз завершується проєктування протиаварійних заходів на мосту Метро. Під час вишукувальних робіт виконували обстеження підводними дронами — перевіряли наявний стан опор — від дна до верху водойми. Опори у задовільному технічному стані.
Нам потрібно буде в рамках протиаварійних робіт влаштувати для мосту Метро підтримувальні конструкції. Це входить в етап ремонту, який маємо зробити, щоб подовжити термін експлуатації споруди. Нагадаю, що міст також є пам’яткою культурної спадщини і його потрібно реставрувати, щоб запобігти непередбачуваним ситуаціям.
Є висновки спеціалізованих організацій, звіти про те, що потрібно виконати протиаварійні заходи, які ми розпочнемо цього року. Наразі проєктна документація на завершальному етапі формування.
— Міст Південний вже декілька років у такому собі напіввідкритому стані. Його відкриють коли-небудь?
— Обмеження руху по Південному мосту насамперед передбачено через воєнний стан. Це рішення Ради оборони міста Києва. І, до того ж дійсно, всі мости у столиці обмежено пропускають транспорт.
По Південному мосту сьогодні, як правило, проїжджає тільки спецтранспорт. По мосту Метро проїжджає транспорт вагою не більше 16 тонн. І у зв’язку з цим міст Північний несе ще більші навантаження. Тому пріоритетом міста є добудова Подільсько-Воскресенського мосту, протиаварійні заходи на мосту Метро. Північний та Південний мости місто буде поки підтримувати шляхом поточного, середнього ремонту та протиаварійних робіт.
А держава, яка взяла на себе зобов’язання по реставрації мосту Патона, також має його відремонтувати. Міст Патона сьогодні знаходиться в експлуатації нашого підприємства «Київавтошляхміст», але повноваження щодо його реставрації (адже це пам’ятка архітектури) має держава в особі Державного агентства з відновлення.
***
«Вечірній Київ» також побував на Північному мості й поспілкувався з головним інженером КП «Київавтошляхміст» Владиславом Виноградовим.
— На Північному мості запланували ремонт плити проїзної частини з улаштуванням нового шару бетону та гідроізоляційного шару, й двох шарів асфальтобетону. Після будівництва у 1976 році капітальних ремонтів мосту не було. Тому для продовження терміну експлуатації треба негайно зробити поточний ремонт.
Також, зважаючи на фінансування, будемо продовжувати виконувати ремонт в наступних смугах руху. Поки ремонтуємо смугу громадського транспорту довжиною 290 метрів в напрямку Почайни.
Ми замовляли спеціальне обстеження Північного мосту. Фахівці під час інструментального дослідження виявили пошкодження й дали рекомендації щодо ремонту. Був розроблений проєкт, який пройшов держекспертизу.
Зараз ремонтуємо ділянку до деформаційного шва, який розділяє бетонну частину мосту й металеву. В проєкті також закладений ремонт як бетонної, так і металевої частини мосту. Після влаштування асфальту на бетонній частині, ми будемо переходити до металевої.
Маємо виконати роботу на 290 метрах бетонної частини й 396 — металевої на смузі громадського транспорту. Роботи виконуватимуться в цьому році.
Розробляється паралельно проєкт ремонту і заміни металевих огороджувальних конструкцій пішохідної частини та тротуару.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»