На восьми вулицях Києва облаштують велодоріжки
Загалом документ передбачає до 2025 року створення у столиці 240 кілометрів веломаршрутів та понад 1000 кілометрів транспортних, рекреаційних та приміських шляхів для велосипедистів.
У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА ліквідували Сектор розвитку веломережі. Про це повідомили на фейсбук-сторінці ГО «Київ — велосипедне місто», посилаючись на новий штатний розпис на сайті КМДА.
«Робота сектору нівелювалась, розвиток велосипедної мережі зупинився. Наразі все, що робиться в Києві з велосипедної інфраструктури, — це довоєнні проєкти», — вважають у спільноті.
Про те, як у Києві сьогодні розвивається велоструктура і чи вплине згадане кадрове рішення на ці процеси, «Вечірній Київ» з’ясував у заступниці начальника управління транспорту та міської мобільності Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Дар’ї Данилюк.
— Дар’є Олексіївно, кілька років тому Київрада ухвалила Концепцію розвитку велоструктури у Києві. Що за цей час вдалося зробити?
— Нагадаю, Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури Київрада ухвалила у 2018 році. Вона розрахована до 2025 року.
Загалом документ передбачає до 2025 року створення у столиці 240 кілометрів веломаршрутів та понад 1000 кілометрів транспортних, рекреаційних та приміських шляхів для велосипедистів.
Також у Концепції представлено загальну схему велосипедних маршрутів Києва та план-схему почерговості створення велосипедних маршрутів, втілення якої розраховано на період дії Стратегії розвитку міста до 2025 року.
Починаючи з 2018 року, Концепція розвитку велоструктури реалізується у рамках поточного утримання та капітальних ремонтів окремих ділянок вулиць Києва. Ми дотримуємося формування велосипедних маршрутів, які прописані у Концепції. Але це виконується в рамках окремих дорожньо-транспортних проєктів.
Наприклад, на сьогодні Київавтодору доведено реалізувати схеми дорожнього руху з урахуванням транспортної інфраструктури на 8 вулицях.
— Про які вулиці йдеться?
— Це — вулиці: Арсенальна, Тампере, Вифлеємська, Гонти, Катерини Білокур, Червоноткацька, Миколи Кибальчича та Івана Микитенка (від вулиці Остафія Дашкевича до вулиці Братиславської).
Тут будуть реалізовані оновлені схеми організації дорожнього руху з урахуванням веломережі. Також працівники Київавтодору забезпечать нанесення оновленої розмітки веломережі та відповідні дорожні знаки. Загалом облаштують близько 14 кілометрів веломережі.
Також цього року під час капітальних та середніх ремонтів буде встановлено ще 30 кілометрів веломережі.
Загалом на сьогодні у Києві нараховується близько 200 кілометрів велодоріжок.
— Які ще плани з розвитку велоінфраструктури на 2023 рік?
— Також Департамент транспортної інфраструктури КМДА спільно з профільними підприємствами продовжує впроваджувати окремі смуги руху для громадського транспорту. Відповідно до правил дорожнього руху, такими смугами мають право рухатися й велосипедисти.
Наприклад, нещодавно на вулиці Щусєва в Шевченківському районі столиці дорожники впровадили смугу для громадського транспорту. Вона має протяжність 2,5 км в обох напрямках.
Також такі смуги збираємося облаштувати ще на кількох вулицях. Зараз питання узгоджуємо з поліцією, щоб визначитися, де це можна зробити з точки зору безпеки.
Наразі активізується й діяльність робочої групи «Київська міська майстерня», яка створена при Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.
На її засідання та обговорення запрошуються й представники громадських організацій та велоспільности. Спільно будуть напрацьовуватися наступні кроки та пріоритетність реалізації проєктів у частині розвитку веломережі.
Отож, ми розвиваємо велоінфраструктуру та плануємо і надалі це робити задля комфорту мешканців і гостей Києва. І, звісно, з урахуванням пропозицій та рекомендацій велоспільноти.
— При Департаменті транспорту нещодавно ліквідували сектор розвитку велоструктури. Що зміниться після такого рішення?
— Нічого не зміниться. Бо велосектор реорганізовано, то зараз обов’язки з розвитку велоструктури покладені на КП «Центр організації дорожнього руху» (ЦОДР). Він є єдиним центром організації дорожнього руху, а також розробляє і корегує всі схеми ОДР, пов’язуючи велоінфраструктуру. Виконання цього функціоналу повністю збережено.
Працівники ліквідованого сектору розвитку веломережі нині працюють у ЦОДРі, а в самому Департаменті транспорту функціонує відділ організації дорожнього руху, який також займається розвитком велосипедної інфраструктури та веломережі в Києві.
Читайте також, у Києві оновлюють розмітку доріг для транспорту та велосипедистів. Нова дорожня розмітка нанесена на понад 60 магістральних вулицях загальноміського і районного значення.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»