Столична влада спростувала заяви про переплати під час доставки варшавських вагонів
Всі розрахунки були згідно із тендером на «Прозорро».
Визначення компанії, яка здійснювала перевезення 60 варшавських вагонів метро, відбулося відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» на електронній системі закупівель «Прозорро».
Згідно з тендерною документацією компанія-перевізник повинна була забезпечити:
- дотримання вимог польської сторони (підприємство MetroWarszawskie Sp.z o.o.), а саме одночасне перевезення шести вагонів, що потребує наявності в перевізника відповідної кількості транспортних засобів із платформами;
- наявність платформ із технічними характеристиками, зокрема технологію накочування вагонів із варшавського метро та з безпечним кріпленням і перевезенням на платформах із поглибленими каналами, що відповідають профілю колісних пар вагонів метро;
- наявність водіїв відповідної категорії з допусками на право здійснення спеціальних автоперевезень відповідно до правил та вимог ЄС;
- підбір та погодження маршруту прямування у правоохоронних органах Республіки Польща та України;
- супровід вантажу спецтранспортом, обладнаним світловими сигнальними засобами, на шляху прямування з Варшави до Києва тощо.
Переможець відповідав усім зазначеним вимогам. Крім того, висновком Державної аудиторської служби України (ДАСУ) підтверджено відсутність порушень проведення цієї закупівлі.
Розрахунок вартості з перевезення 60 варшавських вагонів формувався відповідно до специфіки вантажу (довжина одного вагона 20 м), технічних вимог до публічних закупівель, маршруту перевезення між країною ЄС та Україною, необхідності страхування вантажу, а також подібного досвіду з перевезення великогабаритних вантажів перевізником.
Наголошуємо, що перевезення повністю укомплектованих вагонів метрополітену (вага одного близько 31 т) здійснювалось автотранспортом. Це перший подібний досвід із перевезень подібних вантажів. Враховуючи сукупність усіх вимог, була сформована очікувана вартість закупівлі послуг.
Після отримання коментарів від ДАСУ щодо нібито завищеної вартості, підприємство також звернулися до відкритих джерел, на які посилається Служба, з проханням надати інформацію щодо підтвердження вартості відповідно до зазначених вимог. В отриманій відповіді було зазначено, що ця компанія є експедитором, власного транспорту не має і може надати інформацію тільки в разі замовлення (здійснення) фактичного перевезення після перемовин із субпідрядниками. Зазначене підтверджує неповноту методу порівняння інформації з відкритих джерел та необ’єктивність висновків ДАСУ.
Наголошуємо, що підприємство надало всі необхідні документи, пояснення та зауваження під час проведення перевірки ДАСУ. Водночас державна аудиторська служба України відхилила та не врахувала їх при формуванні звіту.
Тому інформація, оприлюднена службою, виглядає некоректною та маніпулятивною.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»