У «Київпастрансі» розповіли, чи є кадрові проблеми у транспортному підприємстві столиці
Представники підприємства розповіли, чи є дефіцит водіїв та, чи готові навчати жінок для заміщення вибулих до лав ЗСУ чоловіків.
У розмові транспортники також відповіли на запитання чи вистачає наразі аварійних бригад для підтримання руху пасажирського транспорту у належному стані. «Вечірній Київ» також поцікавився станом робіт із ремонту трамвайної колії на вулиці Кирилівській, який поетапно проводять з травня 2023 року.
У «Київпастрансі» говорять, що певний дефіцит кадрів відчували ще до початку повномасштабного вторгнення росії, наразі він тільки посилився. Адже до лав ЗСУ стали водії, електромеханіки, фахівці інших спеціальностей. Тому підприємство залюбки приймає на роботу всіх, хто має стаж та категорію та готове навчати всіх охочих стати членами їх колективу.
Київ отримав від міжнародних партнерів понад 100 міських автобусів. Вони всі вийшли на міські вулиці, тому підприємство потребує ще більше водіїв. Наразі у комунальному транспортному підприємстві столиці називають цифру вакансій водіїв близько 500, та 200 — технічних спеціалістів.
«Нині запрошуємо на роботу всіх охочих. Зокрема водіїв автобусів приймаємо на роботу зі стажем від 2 років. І, наголошуємо, що у нас немає поділу на жіночі або чоловічі спеціальності, адже питання гендерної рівності в „Київпастрансі“ ніколи не поставали», — наголосив речник КП «Київпастранс» Олег Грищак.
За його словами, раніше вважалося, що водіями трамваїв та тролейбусів можуть бути лише жінки, а автобусів — чоловіки. Так повелося з ще радянських часів і, мабуть, обумовлено тим, що водієм автобуса працювати важче.
«Проте, для нас важливо, щоб людина мала бажання працювати й досвід роботи, водійську категорію. Наразі на підприємстві водіями автобусів працюють декілька жінок», — підкреслили у «Київпастрансі».
Щодо відомих жінок-водійок трамвая, то нині гордістю підприємства є Ірина Зарицька та Оксана Ляхута. Минулого літа вони змагалися на щорічному міжнародному чемпіонаті з майстерності водіїв трамваїв Tram-EM European Tramdriver Championship. Минулого року Київ був єдиним містом України, що брав участь у конкурсі, а отже захищав честь всіх трамвайників нашої держави.
Всіх, хто бажає сісти за кермо трамвая, тролейбуса, чи автобуса, або зайняти якусь іншу посаду на підприємстві, навчать на навчально-курсовому комбінаті. Тут також проходять перекваліфікацію та перепідготовку водії та фахівці інших спеціальностей.
«Між іншим, для тих хто прагне працювати у нашому великому колективі, наприклад для внутрішньо переміщених осіб, ми надаємо житло у наших гуртожитках, або пансіонатах. Щодо заробітної плати, то за деякими технічними спеціальностями, наприклад електромонтер контактної мережі, її розмір становить від 26 тисяч гривень. Проте, як і всюди, рівень оплати праці залежить від багатьох факторів, наприклад у водіїв — від водійської категорії, розряду або класності», — уточнив Олег Грищак.
Щодо підтримання у належному стані комунальної транспортної інфраструктури, зокрема ремонту трамвайних колій, то наразі «Київпастранс» виконує довготривалий поетапний проєкт з ремонту трамвайної колії на вулиці Кирилівській. Розпочався він у травні 2023 року. У «Київпастрансі» говорять, що проводять роботи з поточного (профілактичного) ремонту, а також шляхового покриття. Такі роботи проводять постійно по всій протяжності колій, що на Кирилівській. Виконуються також і щоденні заявки та місячні плани ремонтів.
Нині погодні умови дозволяють завершити ремонт на Кирилівській на дистанції в 400 метрів від Подільського трамвайного депо до зупинки «Поділ бізнес-парк». Для того, щоби роботи вважалися повністю завершеними, КК «Київавтодор» має заасфальтувати прилеглі до колії частини вулиці. Проте надалі ремонт на Кирилівській має бути продовжений на наступній ділянці в сторону Подолу.
Більшість ремонтних робіт на вулиці виконується із застосуванням нових сучасних колійних матеріалів, а частина замінених трамвайних колій буде доведена після монтажу до стану без стиків, що зменшить рівень шуму. Тут також вирівнюють ґрунт та укладають ділянки нових рейок на бетонних шпалах, які потім закриватимуть шляховим покриттям — асфальтом та бетонними плитами.
«Вечірній Київ» писав про дефіцит кадрів та роль жінок на ринку праці у сучасних реаліях. Про це розповіла директорка Інституту демографії та соціальних досліджень НАН України ім. М. Птухи Елла Лібанова. Вона говорила про неминучий дефіцит робочої сили в Україні через війну та нову модель економіки, яку слід будувати. За її визнанням саме жінки будуть рушійною силою і від них багато чого залежатиме як для Перемоги, так і для відбудови країни.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»