У Києві розірвали кілька договорів на перевезення у маршрутках: серед причин — порушення умов
![Наразі Департамент здійснює реорганізацію маршрутної мережі](/uploads/2023/07/28/348599020_168390212577646_3429795611015835909_n.jpg)
Дуже часто приватники порушують умови договору на перевезення укладені з містом
Як пояснили «Вечірньому Києву» у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА, порівняно з 2021 роком випуск на маршрути в цьому сегменті зменшився на третину. Причини цього різні: частина припинила бізнес у столиці. Крім того, дуже часто приватники порушують умови договору на перевезення укладені з містом.
«У 2023 році фахівці Служби перевезень здійснили понад 100 перевірок дотримання перевізниками умов укладених договорів про організацію перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі.
За результатами перевірок, при наявності порушень, приватним перевізникам були надіслані пропозиції щодо усунення порушень або повідомлення про розірвання умов договору. Зокрема з низкою приватних перевізників розірвали орієнтовно 20 договорів», — повідомив нашому виданню заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури Валентин Кульбако.
![](/uploads/2023/07/28/maxresdefault22.jpg)
За його словами, основними порушеннями договорів було невиконання окремими перевізниками інвестиційних зобов’язань, тобто, не було оновлено рухомий склад на маршрутах. Також в ході перевірок встановили факт заміни перевізником типу рухомого складу на маршруті: транспортні засоби не відповідали умовам договору за параметрами, пасажиромісткістю, роком випуску тощо.
Крім цього, приватні перевізники порушували встановлені схеми руху, і такі факти документально зафіксовані. А ще змінювали кількість транспортних засобів на маршруті, зокрема зменшували, не мали дозвільної документації, застосовували додаткові трафарети, у салонах мали пошкоджені сидіння для пасажирів, декотрі не обслуговували маршрути тривалий час тощо.
«Наразі Департамент здійснює реорганізацію маршрутної мережі — закриває автобусні маршрути, що працюють в режимі маршрутних таксі та збільшує кількість рухомого складу на маршрутах КП „Київпастранс“», — пояснює Кульбако.
Він наголосив, що на сьогодні, КП «Київпастранс» не обслуговує автобусні маршрути загального користування, які працюють в режимі маршрутного таксі.
Разом з тим він зазначив, що увесь комунальний громадський транспорт обладнаний автоматизованою системою оплати проїзду, що зручно для пасажирів. В маршрутках приватних перевізників електронна оплата проїзду через валідатор не прижилася. Наприклад, у маршрутці №444 деякий час працював валідатор, але не так давно його відключили.
«Зазначу, що підключення рухомого складу автобусного маршруту № 444 до автоматизованої системи оплати проїзду (далі — АСОП) проводилось як експеримент, на обладнанні КП „ГІОЦ“ в тестовому режимі для збору інформації», — пояснює Валентин Кульбако.
Він поінформував, що 13 липня договір з перевізником ТОВ «Союз-Авто» на обслуговування маршруту № 444 «вул. Метрологічна — станція метрополітену «Звіринецька» було розірвано.
«Вечірній Київ» писав, що нині йде робота з планування нових маршрутів громадського транспорту по місту. Опрацьовується питання сполучення Харківського масиву з центром міста, а також поліпшення транспортного сполучення на масиві Осокорки.
Так у Києві вже працюють автобуси по трьох новим напрямкам: №25 — від станції «Київ-Волинський» до Національного музею історії України у II Світовій війні, №38 — від вулиці Метрологічна до станції метро «Деміївська», №44 — від вулиці Милославська до залізничної платформи «Лівий берег». Відкрили новий тролейбусний маршрут №36 від вулиці Північної до Чорнобильської.
Низку автобусних маршрутів у режимі маршрутного таксі закривають тому, що вони дублюють комунальний транспорт, вносяться також незначні зміни до маршрутів КП «Київпастранс» — автобусів та тролейбусів. І таким чином заміщають приватний транспорт.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»