Половина київських трамваїв обладнана кондиціонерами: за яких умов вмикають

Салони сучасних трамваїв мають охолоджувальну систему
Салони сучасних трамваїв мають охолоджувальну систему

Системи охолодження повітря встановлені лише у новому транспорті від 2015 року випуску, які закуповує столиця.

У розпал літа питання кондиціонерів у громадському транспорті неабияк актуальне. Втім у мережі з’явилася інформація, що начебто у столичних трамваях водії вмикають кондиціонери «дуже неохоче».

Олег Грищак

«Вечірній Київ» звернувся із запитом до «Київпастрансу», щоб з’ясувати, за яких умов кондиціонери мають бути увімкненими, і що робити, якщо водій відмовляється це робити.

Речник «Київпастрансу» Олег Грищак розповів, що, за технічними вимогами, кондиціонери у трамваях мають вмикати, якщо температура повітря понад 24 градуси за Цельсієм.

Олег Грищак

Якщо ж водій порушує технічні вимоги та відмовляється вмикати кондиціонер, зателефонуйте до контакт-центру «Київпастрансу» за номером 0 800 504 411.

При зверненні потрібно повідомити бортовий номер трамвая, дату і час, коли це відбулося. Можете також лишити свій контактний номер, якщо хочете отримати зворотний зв’язок.

«Далі ми передаємо інформацію технічним спеціалістам для того, щоб вони розібралися і вирішили цю ситуацію», — наголосив Олег Грищак.

Але на сьогодні не всі столичні трамваї обладнанні кондиціонерами. Системи охолодження повітря встановлені лише у новому транспорті від 2015 року випуску, які закуповує столиці. Це майже половина від усього рухомого складу, який на маршрутах.

«У всіх нових трамваях є кондиціонери. До всього громадського транспорту, яке зараз закуповує місто, є обов’язкова умова — кондиціонування. Це трамваї виробництва Pesa, Електрон і Татра-Юг, які в нас курсують. Наприклад, ми говоримо про Борщагівські швидкісні трамваї, про Лівобережні трамваї», — пояснив Олег Грищак.

З його слів, зараз «Київпастранс» вже активно працює над тим, щоб забезпечити комфорт пасажирів на всіх маршрутах. Для цього у столиці планують повністю оновити трамвайний парк. Увесь новий транспорт, який Київ отримуватиме надалі, буде обладнаний кондиціонерами, що є ключовою вимогою КП.

У трамваях старого зразка немає кондиціонерів. Фото: Борис Корпусенко

За словами Олега Грищака, вже до кінця року Київ планує отримати ще вісім нових трамваїв з кондиціонерами. Ними замінять старий транспорт без кондиціонерів.

До прикладу, у Львові нині не вмикають кондиціонери у тролейбусах та трамваях з метою економії електроенергії. У «Львівелектротранс» пояснили, що при вмиканні пристроїв навантаження на контактну мережу суттєво зростає. Це призводить до вимикання струму на великій ділянці, і електротранспорт там не може продовжувати рух.

Раніше «Вечірній Київ» показав, який вигляд із середини мають нові сучасні трамваї українського виробництва на маршруті №33. Вони перевозять жителів столиці від Троєщини на Дарницю та у зворотному напрямку.

Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»