Київ отримав вагони варшавського метро: де їх використають
Зараз метрополітен не має запчастин для ремонту рухомому складу, але тепер цю проблему вирішено.
Сьогодні мер Києва Віталій Кличко оглянув перші 6 вагонів метрополітену, які столична підземка отримала від Варшави в якості благодійної допомоги.
Це стало можливим завдяки підписаному минулого року листу між столицями Польщі та України щодо безоплатної передачі 60-ти виведених з експлуатації вагонів Варшавського метрополітену.
Як розповів Віталій Кличко, вагони належать до рухомого складу серії №81-717, який також експлуатується і в київському метро. Вони, насамперед, будуть використані як технічні донори для капітальних ремонтів діючого рухомого складу.
Для Київського метрополітену це вагома допомога, оскільки 80% рухомого складу — радянського виробництва. Аналогічні вагони експлуатуються і в Варшавському метро.
«Ця допомога наших польських друзів забезпечить безперебійну роботу Київського метрополітену, безпеку руху поїздів та безпечне перевезення пасажирів», — підкреслив Віталій Кличко. — Ми дякуємо нашим польським партнерам за підтримку і всебічну допомогу!».
Постачання всіх 60 вагонів відбудеться поетапно протягом цього року.
Як пояснив начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський, всі вагони в доброму технічному стані. За його словами, у столичному метрополітені нараховується 656 вагонів ще виробництва радянського союзу, деталі і запчастини до яких виготовляються нині в росії.
Понад 50 вагонів наразі потребують ремонту, для якого немає відповідних запчастин. Саме ці вагони з Варшави, яким від 15 до 25 років, будуть використані як технічні донори — необхідні деталі та запчастини підуть на відновлення наших вагонів метро.
«Ми не можемо їх експлуатувати на лінії, бо у нас різна ширина колії. Але це дуже вагомий для нас внесок. Адже сьогодні ми не маємо можливості закуповувати такі запчастини», — підкреслив Віктор Брагінський.
Інвентарний парк вагонів КП «Київський метрополітен» складає 821 вагон різних моделей та років випуску, з яких 656 — радянського виробництва. З 2014 до 2017 року відбувалася модернізація 135 вагонів за кошти Кіотського протоколу. Також лініями столичного метрополітену курсує 30 вагонів виробництва ПАТ «КВБЗ».
Рухомий склад, як і будь-яка техніка, потребує періодичних ремонтів. Так, кожні 480 тисяч км (раз на 4 роки) вагони проходять заводський (від поточного до капітального) ремонт, під час якого здійснюють профілактичний ремонт та ревізію обладнання системи керування, гальмівної системи, ремонти двигунів та інші необхідні роботи, що забезпечують безперебійну роботу рухомого складу та необхідний рівень безпеки руху.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»