У Києві на маршрутах вже курсують нові трамваї
Вже у лютому нові трамваї побачили у місті.
Попри суворі реалії у Києві оновлюють рухомий склад пасажирського транспорту. Мовиться про трамваї, тролейбуси та автобуси великої місткості, які перевозять киян на регулярних рейсах.
Перед війною КМДА обіцяло масштабне оновлення зокрема трамвайного парку. І вже наприкінці лютого 2023 року кияни помітили нові трамваї на лівобережжі столиці.
Директор з транспорту КП «Київпастранс» Сергій Литвинов уточнив «Вечірньому Києву», що в рамках контракту, укладеного у лютому 2021 року, підприємство «ТАТРА-ЮГ» виготовило й доправило до Києва 12 з 20 законтрактованих пасажирських самохідних трамваїв типу К1Т306. Приїхали вони з Дніпра.
«Партія з 12 одиниць пройшла обкатку й нині курсує маршрутами міста. Термін поставки ще 8 трамваїв — до кінця 2023-го», — запевнив Литвинов.
«У середині листопада 2022 року в OJEU — офіційному вебсайті європейського союзу та на сайті ted.europa оголошено тендер на закупівлю для Києва нових тролейбусів довжиною понад 11,9 та понад 18,5 метрів з стовідсотковим низьким рівнем підлоги. Тим, хто хоче пересвідчитися, раджу знайти закупівлю за посиланням. Станом на лютий 2023 триває процедура закупівлі», — розповів Сергій Литвинов.
На запитання щодо вимог оновленого законодавства й поступовий перехід до використання електробусів замість автобусів з дизельним пальним, Сергій Литвинов пояснив: придбання нових транспортних засобів, в тому числі електробусів, підприємство має можливість здійснювати виключно у переможців тендерів, які проводяться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Закупляти транспорт можуть у межах коштів, що виділяються з міського бюджету або за кредитні кошти міжнародних фінансових організацій.
Тобто, перехід на електробуси у Києві, як і по всій країні, відбуватиметься поступово у міру появи пропозицій від виробників такого транспорту.
За інформацією Сергія Литвинова, у Києві під час недавньої вимушеної заміни маршрутів наземного електротранспорту через нестачу струму, тільки автобуси «Київпастрансу» перевозили мешканців міста Києва. Так на 17 трамвайних маршрутах працювало 52 автобуси. На 38 тролейбусних — їздило 170 автобусів.
«Це автобуси, які раніше перебували на балансі КП „Київпастранс“ і до самого початку широкомасштабної агресії працювали на міських автобусних маршрутах. Курсували також автобуси, отримані містом як гуманітарна допомога від європейських партнерів під час війни», — уточнює Сергій Литвинов.
За його словами, наразі планується випуск всіх автобусів на міські автобусні маршрути загального користування.
«Частина автобусів проходить поточний ремонт і обслуговування. Якщо знову виникне потреба замінити електротранспорт автобусами, випустимо їх на маршрути електротранспорту. А на сьогодні відновлено роботу усіх тролейбусних та трамвайних маршрутів, крім нічних маршрутів, які працювали до початку війни», — підкреслив Литвинов.
До слова, наприкінці лютого Верховна Рада прийняла Закон про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів, (реєстр. №8172).
Цей закон запроваджує обмеження на закупівлю і експлуатацію автобусів з двигунами внутрішнього згорання (ДВЗ), що використовуються у сфері громадського транспорту.
З 2036 року діятиме повна заборона на експлуатацію автобусів з ДВЗ (крім водневих і метанових). При цьому місцева влада матиме право коригувати термін запровадження таких обмежень.
Як результат цього закону, очікується, що у 2030 році у обласних центрах близько 25% громадського транспорту будуть складати електробуси/водневі автобуси/метанові автобуси.
Віктор ЯРОШЕНКО, газета «Хрещатик»